31 March 2012

Che'gu Nina

Kalo dulu saya seorang pelajar, kini saya seorang pengajar.
Bila aku tenung balik, benda ni, bg impak yg besar pada aku.

Tanggungjawab.

Selalu terdetik dalam hati aku, oh senang je. kalo buat mcmni, da tentu dapat mcmni, xdpt macamtuh.
-ini ayat aku masa jd seorang anak murid. statement ni terjadi bila aku "think out the box" time jawab soklan.

But now! as a teacher, aku kena gerakkan minda dorg supaya ade minat dan daya saing yang tinggi time study. ternyata its not simple task. aku kna motivate kan dorg. aku kna tunjukkan jalan. time dorg buat salah, aku kna betulkan, kna buat dorg paham nape dorg belajar.

Setelah hampir empat bulan di bumi borneo ni, aku mengajar dan belajar, aku just nak ucapkan, Alhamdulillah, rezeki ni mengajar aku erti sebuah kehidupan dalam mencari keberkatan.



No comments:

Post a Comment