26 October 2010

YA ALLAH s.w.t, Maha Menyayangi.

Sejak semalam, aku still in blurry mood.
Memikirkan sesuatu.
Memohon pedoman, dan kasih sayang ALLAH s.w.t semoga mengurniakanku kasih sayangNYA. ALLAH Maha PEnyayang. Amin,
Hari ini seperti biasa terus memikirkan benda yang sama.
Kadang-kadang tergundah, kadang-kadang teresah.
Perasaan kalau digambarkan, memang  memerlukan rasional akal manusia itu di tempat yang betul.
Aku tarik nafas panjang-panjang. Nampak macam mengeluh, tapi bukan itu yanga aku maksudkan.
Aku cuma manusia, setiap kali mata ku terbuka dipagi hari, aku harus memikirkan bila ajal ku akan sampai.
Pasrah. Pasrah andai ajal ku menjemput ku bila-bila masa.
Takut? Kepalang. Masa ada ibadat yang kekurangan, masih banyak harus diperbetulkan.
Perasaan ini seolah bercampur-campur. Tapi diwaktu ini, aku masih mampu menilai satu persatu persoalan itu.
Kemungkinan ini adalah sifat manusia; bila rase resah memikirkan kebusanan hidup ini, walhal urusan akhirat itu masih banyak yang belum di lunaskan.
Selagi aku masih mampu memikirkannya; kenapa aku tak terus mengubahkannya?
Saat ini aku perlukan kasih sayangMU; Ya ALLAH yang Maha mengasihani.
Amin.

2 comments: