15 August 2010

Pada pukul satu pagi

Hah! di sebabkan aku sibuk menegedit blog ini, baru aku tahu yang aku dah membazir masa berjam-jam kat depan laptop ni. Ini semua sebab too excited nak ubah pelbagai kat blog ni(mcm xde istilah hari esok plak). Bercerita pasal melewati pukul 1 pagi ini, aku teringat zaman aku baru mencecah usia 20-an(cewah! apsal skang aku terlalu dewasa sgt ker?) aku memang takkan lepas kan peluang nak stay up or overnight!
kalo ikut istilah dewan nina, aku stay up tuk study sambil sembang-sembang dan kadang-kadang tak study pun sibuk aku tgk tv yang kat floor tuh!(aduhai, padahal tv tuh punya ler tinggi sampai lebih wat sakit kepala kena donggak, pn aku sanggup tgk jgak!!). Dan overnight plak..melepak kat luar! Aku ini anak mak, istilah luar kat sini xde ar jauh mcm berbatu aku pergi, sekadar area depan blok hostel, tak pun g tgk movie kat jb. Arghh!!! ini semua masa aku sibuk study dulu. Letih? ni yang nak cerita ini, mane aku kenal letih!!! letih jer dah jadi mak teh..tgu aku letih yang xtau letih(suka hati aku ler yer, nak tuleh, rope mane pun). Balik dr aktiviti sihat aku tuh, aku tdo, bangun pagi opss silap bgn petang aku frust!!! nak tau nape aku frust? sbb aku bgn lambat dari matahari!!! tau plak aku frust! yang aku g teman bulan tak hingat tuh ader matahari suruh? bulan pun tak jemput, bintang jgn ckp tau pun tak agenda-agenda aku tuh. sudah nyer aku bgn trus wat assigment2 and homework. tak ker cramp kekadang nak trus pikir? huih! rase kalo bleh turn back time, aku make sure, satu assignment pun aku tak buat last minute! sure dekan je aku sepanjang study dulu..takpe-takpe..masa pun da berlalu..bulan pun buleh sengeh je ler tgk aku..sambil bintang wat-wat senyum simpul! babab kang~
So, nak diringkaskan cerita yang xpasal2 ni, aku skang tgh melewati pukul satu pagi...uisssssssssshhhhhhhh geram jer,,,suke-suke jer masa tuh berlalu without say goodbye..ini sume sbb blogspot ar...suh gak aku edit. so, aku nak tido. kang kalo aku jumpe matahari dulu, keesokan harinye, bermakna aku xmakan sahur ler...si bulan, goodnite!

the moral of the story: sila ingat detik-detik lepas, mcmner mudahnye kamu abaikan masa, yang berdetik-detik tingglkan kamu tanpa kompromi!

2 comments:

  1. ko overnight lg ker nin?udah2 la tuh...dah tua dah ni..

    ReplyDelete
  2. wah..sang dewa ni mcm mengenali aku je nih? sape kah kamu? overnight? xargh..berjaga sebab kena penangan edit blog! hehe

    ReplyDelete